otrdiena, 2012. gada 6. marts

Kā iesākas pavasaris, tā paies viss gads, kā sākas rīts, tāda būs visa diena

Ķīnieši savā parunā apraksta noguruma stāvokli gada garumā: ''Pavasarī es esmu miegains, rudenī es esmu noguris vasarā es bieži iesnaužos, un trīs ziemas mēnešus es vispār varētu nogulēt'' Arī mums šīs sajūtas ir tik pazīstamas!
"Kā iesākas pavasaris, tā paies viss gads, kā sākas rīts, tāda būs visa diena'' (ķīniešu sakāmvārds)
Daba pavasarī atdzīvojas no jauna un pilnībā atrodas dzimšanas un augšanas zīmē. Kukaiņi sakustas pēc ziemas miega, sāk kust ledus zivis parādās ūdens virspusē. Tagad spēkā pieņemas "Jan un "desmit tūkstoši dzīvu būtņu" pamazām atžirgst.Debesis un zeme ir piepildītas ar vitālo CI. Cilvēkam šajā laikā vajadzētu vēlu iet gulēt un agri celties, kustēties svaigā gaisā un nēsāt vieglu un ērtu apģērbu. Domām un darbiem jāveicina plašums un izaugsme.Cilvēks, kurš kavē šo attīstību vai arī to apspiež, kaitē aknām, jo aknas ir pavasara orgāns, kas atbildīgs par augšanas CI. Aknām atbilstošs elements ir koks. Ja kāds pavasarī nerūpējas par koku, viņš atņem sev vasarīgo uguni, bet ja uguns nevar liesmot, tas vasarā var izraisīt aukstuma slimības.Šis ir laiks, kad jācīnās ar pavasara nogurumu.Pavasara nogurums no ķīniešu medicīnas viedokļa norāda uz "iņ"  nepietiekamību. Pareizs uzturs un izturēšanās tam var līdzēt. Kustības svaigā gaisā un pareiza elpošana un domu sakārtotība - rezultātā harmoniska atjaunotne , to sniedz regulāras CIGUN nodarbības.




Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru